
Huurverhoging
Huurverhoging per 1 juli 2025 gaat door
Misschien heeft u het nieuws gelezen of gehoord dat er een huurbevriezing zou komen. Maar op dinsdag 3 juni viel het kabinet. Minister Mona Keijzer (Volkshuisvesting) heeft besloten om haar wetsvoorstel voor huurbevriezing niet naar de Tweede Kamer te sturen. Dat betekent: de huurbevriezing gaat definitief niet door.
De huurverhoging per 1 juli 2025 blijft
In april ontving u van ons een brief met daarin uw nieuwe huur vanaf 1 juli 2025. Die informatie klopt nog steeds.
We snappen dat de situatie verwarrend of teleurstellend kan zijn. We leggen u daarom graag uit waarom een huurverhoging nodig is.
Waarom toch een huurverhoging?
Een huurbevriezing klinkt misschien fijn. Maar zonder huurverhoging kunnen wij minder doen. Wij gebruiken de huurinkomsten om:
• uw woning goed te onderhouden,
• woningen energiezuiniger te maken,
• en nieuwe huurwoningen te bouwen.
Zonder die huurinkomsten komt dat in gevaar.
Betaal vanaf 1 juli 2025 uw nieuwe huur
In de brief van april vindt u het overzicht met uw nieuwe huur en eventuele servicekosten. Betaalt u de huur zelf of doet iemand dat voor u? Zorg er dan voor dat uw nieuwe huur en eventuele servicekosten vanaf 1 juli 2025 worden betaald.
Maakt u zich zorgen over het betalen van de huur?
Of verwacht u problemen? Neem dan op tijd contact met ons op. Bel ons op 071 – 331 50 00 of mail naar info@wywonen.nl. We denken graag met u mee. Misschien kunnen we een betalingsregeling afspreken.
Wilt u bezwaar maken tegen de huurverhoging?
Bent u het niet eens met uw nieuwe huur? Stuur ons uw bezwaar dan op tijd. Vóór 1 juli 2025 moet het bij ons binnen zijn. Hieronder vindt u het formulier ‘bezwaarschrift huurverhoging’ . Let op: alleen bezwaren die voldoen aan de voorwaarden zijn geldig.
Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft
Heeft u nog een vraag over dit onderwerp? Mail ons dan of bel ons via 071 331 50 00. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur. U kunt ook zelf uw woonzaken regelen via ‘Mijn WYwonen’. Klik hier voor onze contactgegevens.
Voorschot servicekosten
U betaalt servicekosten als u in een flat of appartement woont. Dan betaalt u niet alleen huur, maar ook servicekosten voor gemeenschappelijke voorzieningen. Bijvoorbeeld voor het gebruik van de lift, de verlichting in de hal of het schoonmaken van uw woongebouw. Meer over de servicekosten leest u hier.